רשלנות רפואית בהיריון

שלומית ברק, עו"ד

שלומית ברק, עו"ד

משרד עורכי דין נזיקין

פוטנציאל הנזק בעת רשלנות רפואית בהיריון הוא רב וזו יכולה להסתיים בנזק חמור מאוד לעובר ו/או בנזק ליולדת עצמה. הטענה המרכזית בתביעות מסוג זה היא העדר אבחון או אבחון מאוחר של ליקוי רפואי בעובר או בעיה אצל היולדת. אלו הובילו לנזק פיזי, אותו ניתן היה למנוע לולא החריגה מסטנדרט הטיפול הסביר.

מעקב רפואי ראוי

היריון הוא מצב רפואי מאוד רגיש וייחודי ועל מנת לשמור על בריאות המטופלת והעובר, יש לבצע שורה של בדיקות לאורך תקופת ההיריון. משרד הבריאות קבע הנחיות מפורטות לעניין זה, המתעדכנות מעת לעת,  וזאת על מנת ליצור סטנדרט אחיד של טיפול בנשים בהיריון. חלק מן הבדיקות מומלצות לכל אישה בהיריון באשר היא וחלקן תלויות נסיבות למשל, היריון בסיכון גבוה, היריון בגיל מאוחר וכדומה. כל מחדל לבצע מעקב רפואי תקין אחר המטופלת יכול למנוע אבחון או לגרום לאבחון מאוחר של מום בעובר, כמו גם בעיות רפואיות אצל האישה ולהוות לפיכך, עילת תביעה בגין רשלנות רפואית.

הולדה בעוולה

אחד המקרים החמורים ביותר של רשלנות רפואית בהיריון הוא הולדה בעוולה. זהו מצב שבו נולד תינוק עם מום או מספר מומים חמורים, אשר לא אובחנו במהלך ההיריון עקב רשלנות הרופא. בשל הפגיעה הקשה באיכות החיים של הילד, ההנחה היא כי היה עדיף לו אם לא היה נולד וההורים טוענים אפוא אם כי היו יודעים על אותו מום, הרי שהיו בוחרים להפסיק את ההיריון. במסגרת התביעה, יינתן להורים פיצוי כספי עבור כל תוחלת החיים של הילד, משום שבמקרה של מום חמור, הילד לא יוכל לעולם לדאוג לעצמו ויהיה אפוא תלוי בהוריו לאורך כל חייו.

רעלת היריון

זוהי מחלה ייחודית להיריון אשר יכולה לגרום לפגיעות קשות מאוד הן לאם והן לעובר וכאשר היא אינה מאובחנת בזמן, היא אף עלולה לגרום למוות. עובר שאמו לוקה ברעלת היריון יכול לסבול ממצוקה עוברית מסוגים שונים, לרבות פגיעה באספקת הדם. אצל האם יכולים להתפתח סיבוכים חמורים כגון כשל כלייתי, הפרעות קרישה ואירוע מוחי. רשלנות רפואית באבחון בהקשר זה מתרחשת כאשר היו סימנים מקדימים של המחלה ובשל העדר מעקב תקין, היא לא אובחנה במועד. בין תסמיני המחלה המאפשרים את אבחונה: לחץ דם גבוה, חלבון בשתן, שינויים בראייה, בצקות ועלייה פתאומית ולא סבירה במשקל.

פנייה לייעוץ משפטי

במאמר זה הצגנו כמה דוגמאות של רשלנות רפואית בהיריון ויש עוד מקרים רבים אחרים. אם ההיריון שלכם הסתיים בצורה לא תקינה ונגרם נזק לאם ו/או לעובר, כדאי לקבל ייעוץ משפטי מקצועי. במסגרתו, תיבחנה עובדות המקרה לעומקן ותקבלו חוות דעת מעורך הדין אם אכן ישנה עילה לתביעה. נדגיש כי תחום הרשלנות הרפואית הוא מורכב וייחודי ועל כן, יש להקפיד לפנות לעורך דין שזהו תחום התמחותו ועיסוקו היומיומי. מותר ואף רצוי לשאול אודות תביעות קודמות מסוג זה בהן טיפל עורך הדין ולוודא כי הנכם בידיים טובות ומקצועיות, אשר יפעלו להשגת הפיצוי המקסימאלי עבורכם.   

היקף ראש קטן, רשלנות רפואית בהריון, רשלנות רפואית בלידה

מאמרים נוספים

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן