שלומית ברק

משרד עורכי דין תביעות ביטוח לאומי

עורכת דין שלומית ברק עוסקת בתחום תביעות המוסד לביטוח לאומי למעלה משלושים שנה, כאשר ברזומה שלה נרשמו עשרות ומאות הצלחות בתיקי ביטוח לאומי בזכות הידע המשפטי והבקיאות בחוק ובפסיקה

ברחבי תל אביב עסקים רבים ומעסיקים בכל תחומי הענפים. כאשר עובד פלוני או אלמוני נקלע למצב ביש ונפגע במהלך עבודתו, כדאי לנהוג בצורה מחושבת. על פי המלצתו של עו"ד תאונות עבודה תל אביב, חשוב לקבל בהקדם אישור מהמעסיק על כך שהפגיעה אירעה בעבודה. זה יכול לסייע לקבלת דמי פגיעה מביטוח לאומי, בהמשך. כאשר מפונים לחדר המיון או פונים לקופת החולים, יש לבקש מהרופא לציין כי הסימפטומים השונים, ואין זה משנה אם קלים או חמורים, הינם תוצאה של תאונת עבודה. אגב, יש מחלות שונות אשר בהינתן תנאים מסוימים, נחשבים למחלת מקצוע. מבחינה חוקית, מחלת מקצוע מעניקה זכויות הדומות מאוד לפגיעה בעבודה.

עו"ד תאונת עבודה כמה נתיבי פעולה אפשריים

לא כל עורך דין מצויד במומחיות מספקת על מנת להגיש תביעות תאונת עבודה. בנושא זה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין אשר עוסק בכך באופן קבוע. עו"ד תאונות עבודה תל אביב עשוי להגיש תביעה בשם לקוחו, בנתיבים שונים. בין היתר, ניתן להגיש תביעה של תאונת עבודה בביטוח לאומי. הכרה בכך מעניקה דמי פגיעה ולעיתים גם הטבות נוספות, בהתאם למגבלות שמהם סובל הנפגע. ניתן להגיע גם לתביעה של נכות מעבודה, באם יוכרו אחוזי נכות ניכרים.

מלבד ביטוח לאומי, על פי נסיבות התאונה ניתן לתבוע גם מעסיק, בין אם אדם פרטי ובין אם חברה. כמו כן, אפשרי הגשת תביעה מול חברת ביטוח. לרוב תהיה מעורבת בדבר חברת הביטוח של המעסיק. יתכן אף שתוגש תביעה מול חברת הביטוח של הנפגע, אשר בתורה תבקש שיפוי מחברת הביטוח של המעסיק. ההחלטה בדבר דרך הפעולה המתאימה תתקבל על ידי עורך הדין, לאחר שיכיר וילמד את נסיבות התאונה בכל מקרה ומקרה.

תביעות ביטוח לאומי

 1- האם את/ה זכאי לפיצויים ואחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי:

אנו מייצגים נפגעי נזקי גוף מול המוסד לביטוח לאומי החל מתביעת דמי פגיעה דרך הכנה, ייעוץ וייצוג מול ועדות רפואיות / ערערים על החלטות של ועדות רפואיות, אחוזי נכות, החמרת מצב ועוד.

פנו אלינו לברור סיכויי התביעה אם:

  • את/ה מעוניין למצות את כל הזכויות שלך
  • כושר השתכרות שלך נפגע
  • החסרת מספר ימים רב עקב תאונה או מחלה
  • עליך לעמוד בפני ועדה רפואית לקביעת נכות.

ראוי לבחון כל מקרה לגופו ולבדוק האם הנסיבות עונות להגדרה הקבועה בחוק ומגיע לך פיצויים ו/או נכות מהמוסד לביטוח לאומי.

2- תהליך הגשת התביעה:

א- פגישת ייעוץ – בפגישה נשמע ממך את סיפור המקרה ונעיין  במסמכים הרפואיים.

ב- הגשת תביעה – אל התביעה מצורפת חוות דעת של הרופא מומחה התומך בטענת תאונת עבודה ו/או אחוזי נכות.

ג- קבלת פיצויים – אנו  מנהלים משא ומתן במקביל לניהול התיק בבית משפט עד לקבלת הפיצוי המלא וההכרה בנכות.

דוגמאות למקרים ועילות לתביעות:

  • נכות נפשית בגין תאונת עבודה: מבוטח שהוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגע תאונת עבודה ושולמו לו דמי הפגיעה ועדיין נותרה לו נכות עקב אותה הפגיעה זכאי לגמלת נכות מעבודה.
  • ייצוג מול ועדה רפואית ביטוח לאומי – לאחר תשלום דמי הפגיעה ובהנחה שהנפגע סובל ממגבלות רפואיות, עליו לעמוד בפני וועדה לקביעת נכותוהזמנית. הוועדה מורכבת מרופאים בתחומים הרלוונטים לפגיעה.
  • פיצויים מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה – דמי פגיעה משולמים למבוטח אשר נפגע בזמן העבודה כפיצוי על אובדן הכנסה או שכר שנגרמו כתוצאה ישירה של תאונת עבודה או מחלת מקצוע

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן