משרד הבריאות פיצה זוג הורים אפילפטיים שילדיהם נולדו עם שיתוק מוחין

שלומית ברק, עו"ד

שלומית ברק, עו"ד

משרד עורכי דין נזיקין

בני זוג חולי אפילפסיה נכנסים להריון ונולד להם ילדים עם שיתוק מוחין למרות הבטחות תקינות לחלוטין של הרופאים.
בני זוג אשר שניהם חולים במחלת האפילפסיה היו מעוניינים להיכנס להריון. היות ושניהם סובלים מאותה מחלה היה סיכוי סביר לכך שילדם המשותף יוולד עם אותה מחלה בדיוק. על מנת להימנע מהמצב המתסכל במיוחד, הזוג הלך למספר בדיקות אצל רופאים מומחים בתחום הזה וכל הרופאים קבעו חד משמעית שהילד ייוולד ללא המחלה. ישנן בדיקות מיוחדות, המתבצעות לפני הלידה או לפני ההיריון בכלל שבאות לקבוע, האם הילד יישא את אותה מחלה שבה חולים הוריו. היות וכל הרופאים המומחים קבעו שאין ולא תהיה בעיה כזו, הזוג הרגיש בטוח להיכנס להיריון ולהביא דור המשך לעולם.
למרבה הצער, לזוג נולדו תאומים פגועי מוחין בצורה קשה מאוד. למרות כל הבדיקות הרפואיות והקפדניות של טובי המומחים, המחלה עברה לילדים שנולדו.

ההורים מחוסר ברירה נאלצו לתבוע את בית החולים ואת משרד הבריאות על מנת שיהיו מסוגלים לממן לכל הפחות את כל ההוצאות הכספיות העתידיות שיהיו כרוכות בגידול תאומים פגועי מוחין. היות והיו חסרי סיוע וידע כיצד לנהל את התביעה, נרתמה עורכת דין ברק לטובת המשימה החשובה כל כך.
לאחר מאבק משפטי ממושך, במסגרת פשרה בין בית החולים לבין הזוג, הוסכם על תשלום של שלושה מיליון שקלים לזוג, על מנת שיהיו מסוגלים לממן את הטיפול התרופתי הקבוע שנדרש על מנת לטפל בתאומים שנולדו לתוך עולם אכזר.

מאמרים נוספים

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן