תלונה על רופא מכבי / כללית / רופא שיניים

שלומית ברק, עו"ד

שלומית ברק, עו"ד

משרד עורכי דין נזיקין

תביעה נגד רופא – כל מה שחשוב וכדאי לדעת לפני הגשתה

מפגש עם רופא, ולא משנה באיזה תחום, הוא מפגש לא פשוט. לרוב הוא מתרחש בשל בעיה רפואית מסוימת, או קושי כלשהו, המצריך מענה טיפולי נאות. לעיתים במצבים חמורים יותר – במקרים של מחלות מורכבות. לצערנו, רופאים מבצעים את תפקידם בצורה שגויה, גם המקצועיים שבהם. לעיתים הם אינם פועלים כמצופה וכנדרש מהם. מקרים של רשלנות רפואית בישראל הם מקרים שכיחים, למרות המודעות לכך ולמרות רמת הרפואה הגבוהה בארץ.

הגשת תביעה נגד רופא נעשית בעזרתו של עורך דין, המתמחה בדיני נזיקין בדגש על תחום הרשלנות הרפואית. עו"ד הבקיא בכל הסוגיות המשפטיות הרלוונטיות בתחום, וכן בעל ניסיון והבנה רבה של חומר רפואי, וביכולתו לייצג את הלקוח הפונה אליו אל מול הגופים הנדרשים. כל זאת, על מנת לשמור על זכויותיו ולאפשר לו לקבל את הפיצוי המגיע לו בשל הנזק שנגרם לו עקב הרשלנות. לעיתים מדובר בסכומים של מיליוני שקלים.

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה.

בין אם מדובר בהגשת תלונה על רופא מכבי או תלונה על רופא כללית או רופא מטעמה של מרפאה פרטית ולא ציבורית, הגשתה כמה שיותר בסמוך לקרות האירוע, חשובה במיוחד. הגשת תלונה ותביעת הגורם הטיפולי שביצע את הרשלנות אפשרית במקרים בהם יכול המטופל הניזוק, להוכיח כי פעולתו של הרופא, או כי ההליך הרפואי טיפולי שבוצע בו, גרם לו לנזק. הנזק יכול להיות פיזי או נפשי או שניהם. כאשר ניתן להוכיח כי רופא סביר לא היה מבצע את ההליך, או – כי אם היה מבצע אותו כהלכה לא היה נגרם למטופל נזק בעקבותיו, הרי שמדובר ברשלנות רפואית המצדיקה הגשת תביעה. לעיתים התנהלות לא סבירה של רופא פוגעת בסיכויי ההחלמה וגם זו עילה לתביעת רשלנות רפואית.

התביעות יכולות להיות הן כלפי רופאים, כמו תביעה נגד רופא שיניים, תביעה נגד רופא נשים. הן יכולות להיות גם נגד גורמים רפואיים אחרים, כמו אחיות וצוותים שונים. ישנן תביעות המוגשות כלפי המסגרות הרפואיות עצמן – קופות החולים, המרפאות או בתי החולים, וישנן כאלו המוגשות כנגד רופא מסוים. כך או כך, הטיפול בהן מורכב מאד שכן פעמים רבות המטופל הניזוק מתמודד עם קושי נפשי ופיזי רב. לכן חשוב לקבל ליווי וטיפול כבר בתחילת הדרך .

חשוב לדעת

הגשת תביעה , ולא משנה מהי הסיבה, חשוב שתעשה באופן הנכון ובעזרתו, כאמור, של עורך דין מנוסה. כך ניתן יהיה לקדם את הטיפול בה ולאפשר למטופל, מגיש התביעה, לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו. מעבר לכך, זהו כלי הרתעה יעיל מאד, כלי השומר על מערכת הרפואה מקצועית יותר, מסודרת יותר וכזו העומדת לרשותם של מטופליה עפ"י אמות מידה ראויות.

מעוניינים להגיש תביעה בגין טיפול רפואי לקוי? עו"ד שלומית ברק, המתמחה בטיפול במקרים של רשלנות רפואית, היא הכתובת הנכונה לפנות אליה. לפרטים, צרו קשר בטלפון 052-4896289

מאמרים נוספים

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן