תביעות נזיקין

נפגעתם בתאונת דרכים או בתאונת עבודה? מעוניינים להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי? הגשת תביעת נזקי גוף מכל סוג שהוא, מחייבת ייצוג משפטי מקצועי, על מנת להבטיח את סיכויי התביעה הטובים ביותר וקבלת הפיצוי המירבי.

תאונות דרכים

פגיעה פיזית בתאונת דרכים, בוודאי פגיעה הגורמת לנכות ממשית, אינה עניין של מה בכך. מלבד הכאבים מהם סובל הנפגע, הרי שנגרם נזק כלכלי משמעותי עקב הפסד השתכרות, זמני או קבוע. נהג אשר נפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי בגין נזקי גוף אף אם הוא אשם בתאונה. זאת מכח חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 (הנקרא בקיצור חוק הפלת"ד). עם קרות התאונה, יש לקבל טיפול רפואי סמוך לה ככל שניתן ולהקפיד כי הרופא מתעד באופן מדויק את דברי הנפגע ותלונותיו הרפואיות. זאת משום שלתעודה הרפואית הראשונה יש חשיבת מכרעת במסגרת תביעת נזקי גוף שתוגש לחברת הביטוח. שתי פעולות חשובות נוספות שיש לבצע בעת תאונת דרכים היא לקיחת כל פרטי הנהגים המעורבים בתאונה ופרטי העדים אם ישנם וכן להגיש תלונה במשטרה על קרות התאונה, אם זו לא הגיעה לזירת התאונה. זאת על מנת שחברת הביטוח תישא בעלויות הטיפול הרפואי. על מנת שלא תפגענה זכויותיו של הנפגע בתאונת דרכים, מומלץ להסתייע בעורך דין מומחה, אשר ינחה את הנפגע כיצד לנהוג על מנת לממש את מלוא זכויותיו.

תאונות עבודה

עובד הנפגע בתאונת עבודה זכאי לקבל פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי, בדמות דמי פגיעה המוגבלים לתקופה של 90 יום ולאחר מכן אם נותרה נכות מן התאונה, במסגרת גמלת נכות מעבודה. אם יש לעובד פוליסת ביטוח פרטית של אובדן כושר עבודה, יוכל לקבל פיצוי גם במסגרתה. בנוסף, אם תאונת העבודה הנה כתוצאה מרשלנות המעסיק, קמה עילת תביעה נפרדת כנגדו. זאת משום שלמעסיק קיימת חובה לספק לעובדים שלו סביבת עבודה בטוחה ועליו לנקוט באמצעים סבירים לשם כך. אם ניתן להוכיח כי לולא מחדלו, לא היה נגרם הנזק לעובד, יש עילת תביעה. פגיעה בעבודה מתייחסת למגוון רחב של מקרים, ביניהם: תאונת דרכים שהתרחשה בדרך לעבודה או ממנה, מחלת מקצוע, מיקרוטראומה וכן כל תאונה שהתרחשה במקום העבודה עצמו, כגון נפילה, פגיעה כתוצאה ממכשור במקום העבודה וכיו"ב. מימוש מלוא זכויותיו של הנפגע בתאונת עבודה, מחייב ייצוג משפטי מקצועי, במסגרתו יפנה עורך הדין לכל הגורמים מהם ניתן לקבל פיצוי כספי ויפעל לקבלת מלוא התשלום לו זכאי הנפגע.

ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי משלם מגוון קצבאות וגמלות, ביניהן: רשלנות רפואית בהיריון, קצבת נכות כללית, גמלת נכות מעבודה, גמלת סיעוד ועוד. קבלת כל תשלום מביטוח לאומי כרוכה בהגשת תביעה מגובה באסמכתאות מתאימות ולרוב גם הופעה בפני וועדה רפואית הקובעת האם המבוטח זכאי לתשלום ואם כן באיזה שיעור. על כן, מומלץ מאוד להסתייע בעורך דין מומחה לצורך הליך הגשת תביעה לביטוח לאומי. הידע המשפטי, לצד הניסיון וההכרות המעמיקה עם המוסד לביטוח לאומי מגדילים משמעותית את הסיכוי כי תביעת המבוטח תתקבל כאשר הוא מיוצג וכי יהיה זכאי לפיצוי הכספי המקסימאלי שמשלם ביטוח לאומי. עורך הדין יידע אלו מסמכים רפואיים יש להגיש עם התביעה, כיצד להציג נאמנה את מצבו של המבוטח מול הוועדה הרפואית וכך למקסם את סיכויי התביעה. כמו כן, בעת הצורך ייצג עורך הדין את המבוטח בהליכי ערר וערעור כאשר יש בהם כדי לשפר את זכאותו.

נפגעת? נלווה אותך עד לקבלת הפיצוי המגיע לך

שלומית ברק בעלת ניסיון ומוניטין בתחום הנזיקין, במשך השנים לקוחותיי פוצו בעשרות מיליוני שקלים.

תביעות רשלנות נגד נזיקין, תביעות נגד עיריות, תביעות נגד המוסד לביטוח לאומי ותביעות ביטוח שונות.

יותר מ – 20 שנים אני מייצגת נפגעים שהגורל שפר עליהם, מטרתי היא להקל על הנפגעים באמצעות פיצוי כספי הולם.

צרו איתי קשר לתיאום פגישת יעוץ ללא עלות וללא התחייבות.

שלומית ברק, תביעות עירייה, תביעות נזיקי עבודה, רשלנות רפואית, תביעות נזיקין