תאונת עבודה בגבוה נפילה מסולם

שלומית ברק, עו"ד

שלומית ברק, עו"ד

משרד עורכי דין נזיקין

בית המשפט השלום בתל אביב חייב לאחרונה ,מעביד לשלם פיצוי בסך של למעלה ממיליון ₪ לעובד שנפגע כשנפל מסולם. העובד,בן 34 במועד התאונה, נתבקש לתקן את המזגן במפעל.

הוא עלה על סולם עם ציוד עבודה לצורך בדיקת המזגן, איבד שווי משקל, נפל ריסק את עצם השוק ונפגע פגיעה קשה בברך. יודגש כי מדובר בנפילה מגובה של פחות מ-2 מטר.

בית המשפט הטיל אחריות על המעביד שלא סיפק סביבת עבודה בטוחה ולא הדריך את העובד.

לסיכום, הנתבעת שלחה את התובע לבצע עבודה בגובה, על סולם, בתנאים שמגבירים את הסיכון הטמון בעמידה על הסולם לכדי סיכון מוגבר ומיוחד, ומחייבים נקיטת אמצעי זהירות למניעת אובדן יציבות ונפילה. על הנתבעת כמעבידה מוטלת היתה החובה לצפות את הסיכון שהתרחש. על חשיבות הדרכת העובד ניתן ללמוד מתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים), התשנ"ט-1999, המחייבות את המעביד ליידע את העובד בדבר הסיכונים שהוא חשוף אליהם ולהדריכו כיצד להימנע מהם. הוראות אלה מהוות אינדיקציה לכך כי הימנעות מקיום החובה בדבר הדרכת עובד איננה סיכון סביר.

 

ייצגתי לא מעט נפגעים אשר נחבלו כתוצאה מתאונה שהתרחשה עקב נפילה מגובה

  • עובד שכיר בחב' לביצוע שיפוצים, נפל מסולם שנסגר במהלך עמידת התובע עליו. לתובע נגרם שבר בגוף חוליה שהתרפא. כידוע שבר כזה מותיר 5% נכות. על המעביד   מוטלת חובה לבדוק את הציוד ולהעמיד לרשות העובד ציוד תקין. העובד פוצה בסך של כ100000 ₪.
  • עובד כללי בעדן טבע מרקט שנתבקש ע"י מעבידו לנקות מכולת קירור בגובה של כ- 2 מטר. העובד עלה על סולם . מאחר ולא הגיע לחלק הפנימי של המכולה לקח מטאטא ובעזרתו ניסה למשוך חפצים וחלקי פסולת שהיו על המכולה. המטאטא התפרק והתובע נפל מהסולם ונחבל. אף שנכותו במוסד לביטוח לאומי היתה 0% הוסכם על פיצוי בסך 120,000 ₪. טענתי כי לא יתכן לדרוש מעובד לבצע עבודה שהוא לא מורגל בה ,מבלי שקבל הדרכה מתאימה כיצד לבצע את העבודה ומבלי שהועמד לרשותו כלי מתאים לבצעה.
  • עובד בנין שנפל עקב התמוטטות פיגום ונגרמה לו נכות גבוהה פיזית ונפשית. הפיגום התמוטט החברה תפצה את העובד – תביעות תאונות עבודה

 

תביעת פיצויים מביטוח לאומי עקב תאונת עבודה בגבוה

בראש ובראשנה עלינו לתבוע את ביטוח לאומי בהתאם לתקנות הנהגות בחוק אך עובד שנפל מסולם וכתוצאה מכך נגרם לו נזק המוסד לביטוח לאומי מכיר בנפילה מסולם כתאונת עבודה ומפצה את העובד בהתאם.

למשרדנו ניסיון עשיר בתביעות ביטוח לאומי מתאונות עבודה או נזיקין, אחוזי נכות פיזית או נכות נפשית.
תוכלו לעיין בהסברים מפורטים על עילות שכיחות ומקרים הנוגעים לתביעות המוסד לביטוח לאומי ובליווי עו"ד ביטוח לאומי.

מאמרים נוספים

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן