שיניים רשלנות בביצוע שתלים

שלומית ברק, עו"ד

שלומית ברק, עו"ד

משרד עורכי דין נזיקין

רופא שיניים שערך תרשומת לקויה וכיתוב תמציתי שאיננו קריא חויב ע"י בית המשפט השלום בראשון לציון להוכיח כי לא התרשל בטיפול בחולה. בסופו של יום חויב דר' ארדקיאן ברשלנות בביצוע השתלים במטופל, בכך שלא הזהירו מפני הסיכון שבעישון. וכן בכך שלא ווידא כי הפסיק לעשן בטרם ביצע את השתלים. בנוסף חויב רופא השיניים עקב כך שביצע השתלות ביום העקירות, למרות קיומה של דלקת חניכיים מתקדמת ובטרם נרפאה.
בית המשפט קבע כי התותבת לא הייתה יציבה כי השתלים נכשלו . וכך אמר בית המשפט:" לאחר כשלון השתלים ותפקוד עם תותבת שלמה נותר מר סאייג עם לסת עליונה בה העצם עליה נתמכת התותבת ספוגה לחלוטין ללא עומק ווסטיבולרי ( עומק חניכיים המאפשר אחיזת תותבת) ולכן התותבת אינה יציבה ואינה מאפשרת תפקוד"
חשוב ביותר להדגיש את מה שאמר בית המשפט לעניין חוות דעת רפואית. בית המשפט מציין כי כאשר הרשומות הרפואיות לקויות מופטר התובע מהחובה לצרף חוות דעת משום שנטל הבאת הראיות עובר אל הנתבע.
רופא השיניים חויב גם ברשלנות ביחס לניתוח שביצע במטופל לאחר כשלון השתלים. מדובר בניתוח שכלל שבירת הלסת העליונה והזזתה מטה וברווח שנוצר הושתלה עצם אשר נקצרה מהירך. הניתוח נכשל והסב לתובע נזק קשה ללסת העליונה.
בית המשפט קבע כי נפלה רשלנות מקצועית בעצם הכניסה לניתוח בנסיבותיו של המטופל.
בית המשפט חייב את הרופא בתשלום פיצוי משמעותי לתובע.

מאמרים נוספים

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן