רשלנות רפואית בלידה – לידה מוקדמת

שלומית ברק, עו"ד

שלומית ברק, עו"ד

משרד עורכי דין נזיקין

תקופת היריון מלא – 40 שבועות אך לא כל לידה לפני השבוע הנ"ל נחשבת לידה מוקדמת מאחר ובשבוע 37 העובר כבר מוכן לצאת לאוויר העולם כך שלמעשה לידה מוקדמת נחשבת מתחת לשבוע 36.

כאשר האישה ההרה או העובר נמצאים נמצאת בסכנת חיים ממשית הרופאים המטפלים שוקלים אפשרות של לידה מוקדמת. מאחר ובלידה מוקדמת העובר נולד פג ומערכותיו אינן מפותחות מספיק  והוא נמצא בסיכון גבוה יותר וחשוף למחלות רבות יותר.

 מקרה רשלנות רפואית בלידה שניהלתי:

פג עם מום הומת, אחיו התאום נולד עם שיתוק מוחין
בשבוע השלוש עשרה להריונה של האישה התברר שאחד העוברים סובל מפגיעה מוחית קשה. ההחלטה שהתקבלה בסיוע הצוות הרפואית קבעה כי ההיריון יימשך באמונה שעובר אחד יוולד בריא לחלוטין והעובר החולה ימות לאחר לידתו. אין ספק שמדובר בהחלטה קשה מאוד לקבל, אך הדברים הללו קורים לפעמים ואין דרך להתחמק מהם.

 

לקראת סיום ההריון, האישה סבלה מקשיי נשימה חמורים וצוות בית החולים החליט שהדבר הנכון יהיה להמית את העובר הסובל משיתוק מוחין ובכך להקל את מצבה של האישה והעובר השני. זמן קצר מאוד לאחר מכן, הצוות הרפואי החליט שהדבר הנכון יהיה ליילד את העובר הבריא בשבוע ה-31 להריון, כאשר תקופת המתנה קצרה נוספת הייתה משפרת את מצבו של העובר משמעותית.
בעקבות ההחלטה על לידה מוקדמת, העובר שהיה אמור להיות בריא נולד עם שיתוק מוחין. בתביעה שהגישה עורכת דין ברק בשם היולדת היא הצליחה לזכות בפיצוי של 1.6 מיליון שקלים.

 

כל אלו ורבים אחרים הם מקרים בהם עורכת דין ברק הביאה צדק למשפחות הנפגעים.

 

המקרים כולם תועדו בכלי התקשורת הכתובים וזכו לתהודה בעיתונים המובילים במדינה למקרים נוספים של רשלנות רפואית בהריון 

מאמרים נוספים

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן