עורך דין לענייני נזיקין

שלומית ברק, עו"ד

שלומית ברק, עו"ד

משרד עורכי דין נזיקין

תחום הנזיקין הוא תחום רחב וכולל בתוכו תחומים רבים הדורשים התמחות מיוחדת. לא כל עו"ד העוסק בנזיקין בקי בהכרח בכל תתי התחומים ונדרש ניסיון והכרת תת התחום.

תחומים נפוצים בתוך תחום הנזיקין הינם תביעות הנוגעות לרשלנות של עיריות. לעיריות אחריות נרחבת בכל המתבצע בתחומה. העירייה אחראית לבטיחות ובטחון תושביה ועליה לדאוג ולוודא כי אין מפגעים ואם נתגלו לדאוג להסרתם בהקדם. עירייה שלא עושה כן עלולה לחוב בנזיקין אם אדם נפגע בתחומה עקב מפגע.

נוסף חולש תחום הנזיקין על תביעות נגד בתי ספר עיריות ומשרד החינוך אם אלה התרשלו בשמירה על בטחון התלמידים. גם תחום זה רחב וכולל הן ליקויים מבניים במבנה או בציוד העומד לרשות התלמידים וכן רשלנות בקיום ויישום של נוהלים בתחום ההתנהגות ושמירה על קיום הנוהלים.

בתחום דיני הנזיקין ניתן למצוא גם תביעות נגד מעסיק אשר לא פעל בהתאם להוראות חקיקה שנועדו להגן על העובד וכן כאשר לא הקפיד על מתן הדרכה הוראות בטיחות וכן על שימוש בציוד מגן אישי.

תביעות רשלנות רפואית אף הן מופיעות תחת הכותרת של תביעות נזיקין והן אולי המורכבות ביותר. עו"ד המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית חייב להיות בעל ידע רפואי רב בתחומים רבים ובעל ניסיון בניהול תיקי רשלנות רפואית. תביעות בתחום זה הן לרוב בעלות היקף כספי רב וסכומי הפיצויים יכולים להגיע למיליוני שקלים. חשוב מאד להיעזר במומחים מובילים בתחום הרלוונטי לתביעה. גם לאחר שמקבלים חוות דעת רפואית ממומחה מוכר, המבססת טענת רשלנות רפואית, חשוב לעבור ולבדוק את חוות הדעת ביסודיות, לוודא שהיא תואמת את התיעוד הרפואי וגם להכיר את הספרות הרפואית עליה מתבססת חוות הדעת. כל זה צריך להיעשות בשלב שלפני הגשת כתב התביעה .

כאשר מקפידים על כל הכללים שפורטו לעיל הרי שהדרך בבית המשפט תהא סלולה וניהול ההליך יהא בטוח יותר ויגדיל את הסיכוי לזכות בתביעה.

מאמרים נוספים

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן