עו"ד לענייני רפואה

שלומית ברק, עו"ד

שלומית ברק, עו"ד

משרד עורכי דין נזיקין

עו"ד לענייני רפואה הוא מונח נפוץ והוא למעשה מתייחס לעו"ד שעיסוקו ברשלנות רפואית. עו"ד העוסק בתחום זה יותר משהוא נדרש ליידע משפטי הוא נדרש לידע רפואי רחב היקף.

עו"ד לענייני רפואה איננו יכול לסמוך רק על מה שהמומחה הרפואי אומר לו. עליו לבדוק את הנושאים העולים בעניין שבטיפולו בעצמו. אולי מסיבה זו נוהגים לכנות את עורך הדין העוסק ברשלנות רפואית, בשם עו"ד לענייני רפואה. תחום זה חולש על כל תחומי הרפואה ונפוץ מאד בתחום המיילדות והגניקולוגיה. תחום זה מורכב למעשה משני סוגי תביעות עיקריים. תביעות שעניינן מעקב היריון לקוי אשר בגינו "פוספס" אבחון של מום עימו נולד העובר. זוהי טענה של חוסר אבחון שמנע מההורים לקבל החלטה בקשר לעתיד ההיריון. הסוג השני הוא רשלנות בניהול הלידה או קבלת החלטה שגויה בקשר לסוג הלידה או בקשר למועד חילוץ העובר. מקרים אלה עניינם בלידה בלבד. עקב כך נגרם נזק לעובר או לאם. מדובר בשני סוגי תביעות שונים לחלוטין. על כל אחד משני הסוגים חלים עקרונות שונים ודיני התיישנות שונים. חשוב מאד לדעת כי על הסוג הראשון ההתיישנות היא 7 שנים מיום הלידה. פרק זמן קצר ביחס לתביעות של קטינים. ניתן להגיש התביעה עד הגיע הקטין לגיל 7. בגיל 7 ויום כבר לא ניתן להגיש התביעה. בשאר המקרים המתייחסים לקטינים ההתיישנות היא 7 שנים מהגיעם לגיל בגרות דהיינו לגיל 18. בכל אחד מהסוגים נדרש מעורך הדין ידע שונה. בסוג הראשון שעניינו אבחון לקוי חשוב מאד שעורך הדין יכיר וישלוט בבדיקות המתבצעות במעקב היריון, לשאול האם מדובר בהיריון בסיכון, להכיר את חוזרי משרד הבריאות, וכן לדעת האם משהו במעקב היה בו כדי להדליק נורה אדומה וחייב עריכת בדיקות נוספות. הכול עניין של ניסיון. ככל שעורך הדין בחן מעקבי היריון רבים התייעץ עם מומחים טובים ולמד את הנושא על בוריו הרי שסביר שידע לגבש תשובה מבוססת לשאלה האם הייתה רשלנות באבחון כן או לא?

כך גם לגבי מומים הקשורים בתשניק בלידה עקב אי חילוץ מוקדם יותר או נזקים שנגרמו עקב החלטה שגויה בקשר לסוג הלידה. בכל הנוגע לתשניק חשוב מאד להכיר את התנאים אשר נקבעו ע"י האיגוד
העולמי כפי שאומצו בפסיקה. מדובר בתנאים מכבידים אך הפסיקה מפעם לפעם מצאה לנכון להקל בעניין זה. כל מקרה ונסיבותיו.

תחום לא פחות נפוץ הוא תחום גילוי ואבחון מוקדם של מחלת הסרטן. זהו נושא רחב היקף, כאוב יש לומר. סוגי המחלה וגבולותיה רבים ומגוונים כמו גם סימנים מוקדמים הדורשים העמקת בירור והפנייה לבדיקות. כל מקרה ייבדק ויבחן לנסיבותיו.

לסיכום: יותר משחשוב להכיר פסקי דין חשוב להכיר את התחום הרפואי בו עוסקת התביעה ועל כן נהוג לכנות עורך דין העוסק ברשלנות רפואית בכינוי עו"ד לענייני רפואה.

מאמרים נוספים

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן