נפגעתי בשטח ציבורי: מול מי ניתן להגיש תביעת נזיקין?

שלומית ברק, עו"ד

שלומית ברק, עו"ד

משרד עורכי דין נזיקין

מידי יום אנו פוגשים גופים רבים לצורך קבלת שירות, המחויבים מתוקף תפקידם הציבורי לשלמות גופו ורכושו של כל אדם. על כן, אם נגרמו חלילה חבלה גופנית או הרס לרכוש מאת מוסד ציבורי כלשהו או עובד מייצג מטעמו – ניתן להגיש תביעת נזיקין לאותו המוסד כדי לקבל פיצוי כספי.

כיצד מוכיחים זכאות לפיצוי על ידי תביעת נזיקין?

השופט יבחן שני דברים חשובים: האם הגורם האחראי לנזק נושא באחריות ו מהו גובה הפיצוי שזכאי הנפגע לקבל מאותו גורם? כדי לקבוע זאת, יש להוכיח שמתקיימים כל יסודות העוולה בהתאם לנסיבות. לרוב יש לבסס את עוולת הרשלנות אך ישנם מקרים בהם קיימת עוולה אחרת כמו הפרת הוראת חוק ע"י מי שגרם לנזק. ולמה הכוונה? למשל, אזרח שנעצר על ידי שוטר, אך הופעל נגדו שימוש בטייזר שלא לצורך. במקרה זה בהחלט ניתן להגיש תביעת נזיקין נגד המשטרה. אם יוכיח התובע כי לא היה שום צורך בהרתעה שכזו כלפיו, סיכוייו לקבלת פיצוי כספי גבוהים. או למשל, אורח במלון שהחליק על רצפה רטובה ושבר את רגלו. אם יתעד האורח כי לא הוצב שלט מתאים במעבר, ישוחח עם עדי ראיה ויגייס מסמכים רפואיים אודות השבר ברגלו, הוא יוכל להגיש תביעת נזיקין נגד בית מלון זה. אחריות המדינה קיימת כל אימת שגוף או מוסד ממוסדותיה התרשל ועקב הרשלנות נגרם נזק לאדם. ראוי להוסיף כי טיפול רפואי רשלני או הימנעות מטיפול רפואי חיוני שגרם לנזק שהתרחש בבית חולים שבבעלות המדינה אף הוא מוביל להגשת תביעת נזיקין נגד המדינה.

חשוב לזכור

אל תמהרו להגיש תביעת נזיקין לפני שמתבררים היטב ממדי הנזק, אספו מסמכים וארגנו אותם ברצף כרונולוגי, תעדו ושמרו כל פרט הנוגע לנזק שנגרם לכם. הימנעו מייצוג עצמי ופנו לעו"ד המתמחה בתביעות נזיקין, המכיר היטב את החוק, מערכת המשפט והגוף שבאשמתו נגרם הנזק.

נגרמה לכם חבלה או פגיעה כלשהו בשעה ששהיתם בבית מלון כלשהו? מעוניינים להגיש תביעה נגד המשטרה או נגד המדינה? שלומית ברק עורכת דין היא הכתובת הנכונה לפנות אליה. המשרד מתמחה בדיני נזיקין ובמקרים של רשלנות רפואית וישמח לסייע לכם מול כל הגורמים הרלוונטיים על מנת שתקבלו את מלוא הזכויות המגיעות לכם על פי חוק. לפרטים, צרו קשר בטלפון 052-4896289

מאמרים נוספים

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן