מוניטור ותשניק רשלנות בית החולים

שלומית ברק, עו"ד

שלומית ברק, עו"ד

משרד עורכי דין נזיקין

מוניטור ותשניק רשלנות בית החולים
בתביעה שהגשתי לבית משפט המחוזי בירושלים טענתי כי בית החולים התעלם מסימני מצוקה ברורים של העובר ועל כן היה עיכוב משמעותי בחילוצו. התינוק סבל מתשניק קשה ונותר עם נזק מוחי משמעותי.
התובעת אישה צעירה בהריונה השני לאחר שההיריון הראשון הסתיים עם מות העובר ברחם בשבוע 29. בהיריון נשוא התביעה היא הייתה במעקב קפדני,מטבע הדברים הייתה מלאה בחששות, והקפידה על כל בדיקה ובדיקה. בהיות התובעת בשבוע 30 ו-3 ימים, היא לא הרגישה תנועות עובר, פנתה לקופת חולים וחוברה למוניטור.זמן הניטור היה 40 דקות וצוין מס' האטות וניטור לא ריאקטיבי. עם מסמך זה היא הגיעה מיד לבית החולים. בבית החולים נבדקה רק כעבור שעה מרגע קבלתה למרות שהציגה את המסמך מקופ"ח שהראה מוניטור בעייתי.
התובעת נבדקה במיון גם כאן המוניטור לא תקין והוחלט לתת לה משהו מתוק. בהמשך צוין כי מועברת לחדר לידה בגלל מוניטור לא תקין. היא התקבלה לחדר לידה בשעה 13:00 וצוין כי הוריאביליות לא השתנתה לאחר מתן סוכר.
המוניטור מחדר לידה מהשעה 13:00 ועד 13:30 התאפיין בווריאביליות נמוכה והאטות ובסוף גם האטה ממושכת שנמשכה 4 דקות. האישה הועברה לניתוח אשר בוצע בשעה 14:00. חולץ תינוק כחול ללא נשימה ועם דופק איטי. ציון אפגר 3 עם לידתו ו6 לאחר 5 דקות. התינוק סבל מדימום מוחי והידרוצפלוס וטופל באמצעות שאנט לניקוז הנוזלים ממוחו.הוא נותר עם נזק מוחי קשה ופיגור שכלי.
בתביעה ניטען לעיכוב בחילוץ העובר חרף ממצאי המוניטור שהצדיקו יילוד מוקדם יותר ובכך היה נמנע הנזק הקשה. נטען כי בית החולים התרשל בכך שהשהה באופן בלתי סביר את הלידה וזאת על אף סימנים ברורים לתשניק עוברי קשה הן במוניטור והן בבדיקת האולטרא סאונד. לא נבדקו ערכי BPP.(פרופיל ביופיזיקלי המשקף מצב העובר במרכיבים החשובים ביותר והם ניטור ריאקטיבי , נשימה, תנועות עובר , טונוס, נפח נוזל מי השפיר.
הרציונאליות בשימוש בBPP מקורו במודלים של חיות שהראו שהיפוקסיה (מיעוט חמצן בדם) גורמת להפרעה תאית במרכזי עצבים שונים המפקחים על התנועה הטונוס הנשימה וקצב הלב. הרי אקטיביות של קצב לב העובר ותנועות הנשימה של העובר הם הראשונים להעלם במצב של היפוקסיה בעוד שתנועות וטונוס הם האחרונים להעלם. הערכת כל המרכיבים במשך 30 דקות מהווים מדד למצב העובר.
בית החולים לא התכחש לנזקיו הקשים של העובר אך טען כי הצוות פעל כראוי וכי נזקיו של הקטין מקורם בפגות.
התיק הסתיים בפשרה ראויה.

מאמרים נוספים

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן