פגיעה בעבודה עלולה להתרחש בנסיבות מגוונות. נפילה מסולם באתר בניה יכולה להיחשב לתאונת עבודה. החלקה על מים שנשפכו במשרד יכולה להיחשב לתאונה בעבודה. גם מחלות של דרכי הנשימה בשל חשיפה לאוויר מאובק יכולות להיחשב לתאונות עבודה (ולמעשה למחלת מקצוע). בכל המקרים הללו וברבים אחרים, על מנת לקבל תגמול או פיצוי כלשהו יש להגיש תביעה תאונת עבודה. את התביעה הזאת צריך לדעת למי להגיש, איך לפנות ואילו ראיות להביא על מנת שהפגיעה אכן תוכר בתור תאונת עבודה. ואגב, אפילו תאונת דרכים, בנסיבות מסוימות, יכולה להיחשב לתאונת עבודה ויש לכך השלכות על הפיצוי והזכויות של הנפגע.

למי יש לפנות במקרה של תאונת עבודה

לא עניינו של מאמר זה לעסוק בטיפול הרפואי החשוב, שיש לקבל לאחר פגיעה בעבודה. לכן כאשר אנו שואלים למי יש לפנות לאחר תאונת עבודה, אנו מתייחסים בכך למיצוי הזכויות השונות. יש לדעת כי גורמים שונים עשויים להיות מחויבים לשלם פיצוי למי שנפגע במהלך עבודתו. על כך, חשוב להתייעץ עם עו"ד תאונת עבודה בעניין זה. ואגב טיפ חשוב – בכל פניה לטיפול רפואי לאחר פגיעה בעבודה ותאונת עבודה, יש לבקש כי יצוין במפורש כי אירעה תאונת עבודה. זה יכול לסייע בשלבים מאוחרים יותר.

תביעה תאונת עבודה

בתהליך של תביעה תאונת עבודה ניתן לפעול מול גורמים שונים. גורם אחד הינו ביטוח לאומי. ניתן להגיש תביעה בשל פגיעה בעבודה ובהתאם למהות הפגיעה, אפשרי גם לתבוע נכות. ניתן להגיש תביעה כנגד מעסיק, אם הפגיעה אירעה בשל רשלנות או אי נקיטת צעדים מתאימים למניעת תאונות. במקביל, ניתן להגיש תביעה אל מול גורמים נוספים, למשל חברת הביטוח של המעסיק, אשר אמורה לפצות את הנפגע בהתאם לתנאי הפוליסה.

תביעות תאונת עבודה, תביעה תאונת עבודה

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן